Thanksgiving online shopping in U.S. jumps to record $5.6B

Americans spent $5.6 billion on online shopping on Thanksgiving Day, an increase from 5.5% last year.

According to data from Adobe Analytics, consumers spent $5.6 billion on things like clothes, electronics, jewelry and toys while about $3.3 billion of the shopping happened over mobile devices, an all-time record for Thanksgiving.

The $5.6 billion spent on the holiday nearly twice as much as the $2.87 billion that is spent by consumers on 2017 Thanksgiving, according to analysis by the company.

"Cyber Week is off to a strong start with Thanksgiving driving a record $5.6 billion in online spend as consumers took advantage of strong discounts and continued their shopping plans, virtually," said Vivek Pandya, lead analyst, Adobe Digital Insights, in a statement.


"Mobile shopping hit an all-time high, as shoppers took to their smartphones to get the best deals during holiday gatherings, further solidifying mobile's growing importance in e-commerce," Pandya added.


The amount spent for online shopping is expected to further increase during the "Black Friday."







X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.