Chinese foreign investment reaches top level in Europe

Growing Chinese investment in Europe is to make real progress

Chinese outbound foreign direct investment (OFDI) soared to a record high in 2016 to reach nearly 200 billion dollars, a report said Wednesday.
The European Union continues to be the favorite destination for Chinese investors, however imbalances are growing as Chinese investors spent four times as much on acquisitions in the EU last year as European investors did in China.
The study by research firm Rhodium Group and the Mercator Institute for China Studies estimated that Chinese direct investment in the EU grew by 76 percent to 35.1 billion euro (36.9 billion dollars) in 2016, dwarfing the opposite flow of 7.7 billion euro.
"The increase in Chinese OFDI was so dramatic in 2016 that China's leadership is now stepping on brakes on the pace of capital outflows ... Beijing has already taken steps to tighten reviews and crack down on illegitimate transactions," the report said.
The authors attributed some European companies' hesitance to invest in China to slowing economic growth in China as well as hurdles for access to the country's markets.
"The only way to ensure that the European business community, government leaders and the broader public continue to welcome growing Chinese investment in Europe is to make real progress on reforms that increase the role of markets and level the playing field for foreign companies in China," the report said.

DPA

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.