Turkish private sector short-term foreign debt falls

Central bank also reveals country's private sector saw long-term debt rise by $10.3 billion since end of December 2015

The Turkish private sector's short-term foreign debt – debt that must be paid in the next 12 months – decreased by $4.1 billion in November to $16.4 billion from the end of December 2015, the country's central bank announced Friday.

The sector's long-term foreign debt increased by $10.3 billion to $205.7 billion over the same period, the bank said.

"As for the sectoral breakdown by the end of November, of the total long-term loans in the amount of $205.7 billion, 51.7 percent consists of liabilities of financial institutions, whereas 48.3 percent consists of the liabilities of non-financial institutions," the bank added.

More than half of Turkey's private sector long-term debt was in U.S. dollars, at 60.5 percent, with 33.1 percent in euros, 4.4 percent in Turkish liras and 2 percent in other currencies.

Close to 48 percent of short-term debt was in dollars, followed by euros of 32.8 percent,18.8 percent in Turkish liras and 0.4 percent in other currencies.

"In the same period, of the total short-term loans in the amount of $16.4 billion, 80.9 percent consists of liabilities of financial institutions, whereas 19.1 percent consists of liabilities of non-financial institutions," the central bank added.

Anadolu Agency

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.