Eurozone inflation slows sharply to 1.5 percent in March despite ECB stimulus measures

Official figures show that inflation across the 19-country eurozone fell sharply in March as underlying price pressures eased and some of last year's sharp rise in oil prices dropped out of the annual comparison.

The European Union's statistics agency Eurostat said Friday that the annual consumer price inflation rate was 1.5 percent, down from 2 percent in February. That puts it again below the European Central Bank's target of just below 2 percent, despite a huge effort by the ECB to stimulate consumer prices in Europe.

It was slower than 1.8 percent forecast by analysts surveyed by Factset, a data company.

Economists in powerful Germany had said two percent inflation in February meant that the ECB could pull back from a controversial stimulus program and raise interests.

But ECB head Mario Draghi argued for sticking to the policy of low rates and cash injections into the economy, unconvinced that higher inflation was here to stay.

Eurostat found that higher energy prices had less of an upward impact. Though energy costs were 7.3 percent higher in the year to March, the equivalent increase in February was a full two percentage points more.

Also the core rate, which strips out volatile items such as energy, was only 0.7 percent against 0.9 percent in February.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.