Abraaj to make at least one Turkey acquisition in the first half of 2018, partner says

Dubai-based Abraaj Group will complete at least one acquisition in Turkey in the first half of next year, a senior executive said Wednesday, as it looks to deploy the remainder of its $500 million Turkey fund.

Abraaj, which has had a presence in Turkey since 2007, took a minority stake in Turkish logistics firm Netlog Lojistik for an undisclosed amount in July.

"We will complete at least one acquisition in the first half of next year," Selcuk Yorgancıoğlu told Reuters on the sidelines of an event in Istanbul.

"We are operating in some 20 emerging countries, Turkey is the fastest growing one of them. It has potential. It is important to us, we believe it will continue to offer interesting opportunities."

He declined to say how big of an investment it was looking to make, or in what sectors.

Abraaj told Reuters in July it was looking to invest in midsize companies in Turkey and could spend $30 million-$100 million on individual deals, citing interests in health care.

The Abraaj Group is a private equity firm operating in growing markets in Africa, Latin America, the Middle East and Asia. Founded in 2002 by Chief Executive Arif Naqvi, the group manages $11 billion in assets to date.

Thanks to its young population and fast-growing economy, Turkey has long been seen as a prime target for private equity firms. However, security concerns in recent years have knocked both investor appetite and the lira currency.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.