Singapore state fund acquires 20 percent of Nusr-Et's parent company D.ream

A subsidiary of Doğuş Group, D.ream, the company that runs high-end restaurants including the Nusr-Et Steakhouse, known for the social media phenomenon Salt Bae by Turkish chef Nusret Gökçe, has been reportedly in talks with the Singapore's national wealth fund Temasek.

Turkish media outlets reported that as part of the negotiations, Temasek acquired 20 percent of D.ream for $240 million as the total value of the company was calculated at $1.2 billion.

The news of the acquisition came amid the process of restricting the debts of Doğuş Group led by Turkish business tycoon Ferit Şahenk.

Temasek spokesperson Paul Ewing-Chow reportedly confirmed the transaction but refrained from commenting on the amount of the stake and the value of the purchase. The Financial Times previously reported that Temasek intended to buy a majority stake in D.ream with a valuation close to $1.5 billion.

D.ream's global brand Nusr-Et gained popularity last year after its chef Nusret Gökçe introduced a sensational flair and flourish gesture while salting the steak he served. Gökçe opened the first Nusr-Et in Istanbul in 2010.

Since Gökçe gained popularity online last year, Nusr-Et has expanded, opening restaurants in Miami and Manhattan alongside outlets in Dubai, Abu Dhabi and Doha.

Singapore's Temasek has a portfolio of $257 billion and owns a 15.7 percent stake in the Medical Park chain of hospitals in Turkey.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.