Berlin's chaos-plagued 'ghost airport' plans expansion

In the planning for more than two decades, plagued by delays, corruption allegations and technical errors and it hasn't even handled a single passenger yet, but Berlin's much-delayed airport is already planning to grow.

Airport operators said they'll build an additional terminal to handle up to 28 million passengers when Berlin Brandenburg Airport is scheduled to open in October 2020.

The Brandenburg airport was initially set to open in 2011 but construction problems and technical delays saw the date pushed back repeatedly, leaving the German capital reliant on two small and aging Cold War-era airports.

The project has since become a planning disaster and a running joke for Berliners while tarnishing Germany's reputation for engineering prowess and punctuality.

The financial and political black hole has sucked up 6.5 billion euros so far - instead of the originally forecast 2 billion euros - and helped obliterate the legacy of former Berlin mayor Klaus Wowereit.

In 2016, politicians called for members of the Berlin Brandenburg Airport Company's (FBB) management board to be put on trial. Numerous attempts to sue the companies involved in BER have so far fallen flat.

Every month the airport remains unopened costs 10 to 13 million euros, Tagesspiegel reported on Monday.

A spokesman for the airport, Hannes Hoenemann, said Thursday the new terminal will cost a mere 100 million euros.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.