Turkish Airlines three times safer than its European counterparts

Turkish Airlines (THY) was deemed three times safer than various European airlines in a year-long inspection carried out by the European Aviation Safety Agency (EASA), THY General Manager Bilal Ekşi announced on Twitter Wednesday.

The Safety Assessment of Foreign Aircraft (SAFA) program inspects the maintenance status and airworthiness of airlines' aircrafts. The program also checks whether cabin crews and pilots follow the necessary safety rules both in the cockpit and cabin.

The program then proceeds to assign numeric values for each safety hazard it finds, marking the safest airlines with the least penalties and hence a lower score.

SAFA was launched by the European Civil Aviation Conference in 1996, with the aim to enforce international safety standards within the European community.

According to Ekşi, Turkish Airlines managed to score 0.17 points in 123 safety inspections in a year while the average for airlines in the European Union was 0.51 points.

"We are three times safer," he said..

Flying to 303 destinations in 120 countries, THY holds the title of the airline flying to the most destinations in the world. Last year, it served 68.6 million passengers, marking a 9.3 percent hike compared to the previous year and made TL 639 million ($139.15 million) in net profit.

From 2011 to 2016, the Skytrax world airline survey also named THY the best airline in Europe.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.