Toyota recalls 2.4 million hybrids over control system malfunction

Toyota Motor Corp. says it has issued a recall for 2.43 million hybrid vehicles in Japan and elsewhere for potential problems with stalling.

The company said Friday that in rare cases the vehicles might fail to enter a "failsafe" driving mode, lose power and stall. Power steering and braking would still work but a stall at a fast speed could increase risks of a crash.

The recall applies to some Toyota Prius and Auris hybrids made from October 2008-November 2014. The vehicles were involved in an earlier recall that did not fix the previously unanticipated problem that is being addressed now, the company said in a statement.

Toyota said it would update the software of the vehicles to remedy the problem for free.

The recall applies to 1.25 million vehicles in Japan, 807,000 in the U.S., 290,000 in Europe and 3,000 in China with the rest across the globe.

Toyota said it had received three reports in Japan related to the problem by the end of September and reported them to the transport ministry. They did not involve accidents.

It would not comment on incidents outside Japan, saying it was difficult to be certain about actual cases.

The recall is meant to address situations in which the failure of a specific component, coupled with hard acceleration, could cause the vehicle to lose power rather than enter a failsafe driving mode.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.