Turkish domestic tourism spending up in Q2

Turkish domestic tourism expenditure rose 7 percent on a yearly basis between April and June, the country's statistical office revealed on Wednesday.

Residents' spending reached 7.4 billion Turkish liras ($1.7 billion) in the second quarter of this year, up from 6.9 billion Turkish liras (nearly $1.92 billion) in the same period of 2017, TurkStat reported.

Domestic visitors made 111.1 million overnights from April to June.

"While average number of overnights was 5.9, average expenditure per trip was 392 liras ($90)," TurkStat said.

The average U.S. dollar/Turkish lira exchange rate was around 4.4 in the second quarter of 2018, while one dollar traded for 3.58 liras on average in the same period of last year.

Some 15.5 million residents made domestic trips in the second quarter.

The number of domestic trips with one or more than one overnights rose by 6.1 percent on a yearly basis, totaling 18.8 million trips.

The institute said the primary purpose of domestic trips was visiting relatives, accounting for a 65.6-percent share during the same period.

"The secondary purpose of the trip was 'travel, leisure, holiday' with 25.8 percent and the third was 'health' with 4.2 percent."

By type of accommodation, domestic visitors stayed 79.4 million overnights at the house of a friend or relative.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.