Honda's profit drops on air bag recall expenses, flat sales

Japanese automaker Honda Motor Co.'s fiscal third-quarter profit fell 71 percent from a year earlier as air-bag recalls and flat vehicle sales offset gains from cost cuts, the company said Friday.

Tokyo-based Honda's October-December profit totaled 168 billion yen ($1.5 billion), down from 570.3 billion yen a year earlier. Quarterly sales were unchanged at 3.9 trillion yen ($36 billion).

Honda has suffered from a massive global recall of Takata air bags whose inflators can explode with too much force, hurling shrapnel into drivers and passengers. At least 23 people have died from the problem worldwide and hundreds have been injured.

Honda, which makes the Accord sedan, Odyssey minvan and Asimo robot, said it is facing various class action lawsuits in the U.S. related to the air bags.

Honda said its settlements for April-December totaled 53.8 billion yen ($493 million) and that it may face more such expenses.

Honda said motorcycle sales improved in Vietnam and it also recorded better sales in its financial services business.

Honda raised its profit forecast for the current fiscal year, which ends March 31, by 20 billion yen ($183 million) from an earlier projection, to 695 billion yen ($6.4 billion). That's down 34 percent from the previous fiscal year.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.