Turkey has no luxury to be latecomer of digital world: ICC head

Turkey has to achieve digital transformation, because global competition now has a new dimension of virtual competition that changes all time, space, production and marketing opportunities, said Şekib Avdagic, president of Istanbul Chamber of Commerce (ITO) on Wednesday.

"We don't have the luxury to be a latecomer of digital future. We have to achieve that [digital transformation]," Avdagic noted during his opening speech of Visionary'19 Summit held in Istanbul.

He said being an actor of the digital age depends on being a superior actor of virtual competition, adding that digital future is possible only through digital transformation.

"This can be achieved through the transformation of the human mind, production and innovative approach," he said, adding that, with the National Technology move, Turkey will not be dependent on imported technology.

He also said whoever is now superior in data analytics, artificial intelligence and robotics, will be the winner of global competition.

During the summit, a number of panel discussions were held, including on Digital Ecosystem of Commerce, Digital Economy and Future of Money, Future of Cities and National Resources, National Technology Initiative and Digital Turkey, and Our Values in Digital Future.

Turkey's Independent Industrialists' and Businessmen's Association organized the event under the theme of Digital Future.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.