Daimler lost $2.2 billion in Q2, sees signs of recovery

German carmaker Daimler on Thursday posted a second-quarter net loss of 1.9 billion euros ($2.2 billion) but said it expected a "positive" end to the year as sales start to recover from the coronavirus hit. The car industry has been battered by lockdowns across the world that shuttered factories, closed showrooms and kept customers at home for weeks on end earlier this year.

Daimler AG, maker of Mercedes-Benz luxury cars and Freightliner trucks, lost 1.91 billion euros ($2.21 billion) in the second quarter as the coronavirus outbreak slashed sales of the company's cars, vans, buses and trucks by about a third.

CEO Ola Kallenius said Thursday it had worked to preserve cash reserves during a difficult time and was seeing "the first signs of a sales recovery." He said there would be more efforts to cut costs because the lost sales would not be made up this year.

The profit figure compared to a loss of 1.24 billion euros in the April-June quarter last year.

Daimler suspended production in March, April and May as the pandemic and related countermeasures slowed economic activity around the world. Vehicle sales fell 34% to 542,000 from 822,000 compared to the year-ago period. Top-line revenue fell 29% to 30.2 billion euros.

Kallenius said that "our net industrial liquidity is a testament to effective cost control and cash management, which we must continue to enforce. We are now seeing the first signs of a sales recovery – especially at Mercedes-Benz passenger cars, where we are experiencing strong demand for our top end models and our electrified vehicles."


X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.