Shell plans to cut up to 9,000 jobs as oil demand slumps

Royal Dutch Shell said Wednesday it's planning to cut between 7,000 and 9,000 jobs worldwide by the end of 2022 following a collapse in demand for oil and a subsequent slide in oil prices during the coronavirus pandemic.

The oil company said around 1,500 employees have already agreed to take voluntary redundancy this year and that it's looking at a raft of other areas where it can cut costs, such as travel, its use of contractors and virtual working. Overall, it said it expects the cost-cutting measures to secure annual cost savings of between $2 billion and $2.5 billion by 2022.

"We have to be a simpler, more streamlined, more competitive organization that is more nimble and able to respond to customers," Ben van Beurden, the company's chief executive, said. "To be more nimble, we have to remove a certain amount of organizational complexity."

In June, rival BP said it was cutting around 10,000 jobs from its workforce to cope with the impact of the virus.

Shell also said that it expects third-quarter production to be between 2.15 million and 2.25 million barrels of oil equivalent a day, and that daily production levels have been impacted by between 60,000 and 70,000 barrels because of hurricanes in the Gulf of Mexico.



X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.