Turkish tourism sector may shrink 70% due to pandemic: Minister Ersoy

Turkey's tourism sector will likely shrink 70% this year due to the coronavirus pandemic, the country's culture and tourism minister said on Thursday.

"It looks like we will end 2020 with slightly over $11 billion in tourism revenues and over 15 million travelers," Mehmet Nuri Ersoy said in an online session of the 10th International Resort Tourism Congress.

Turkey's tourism income has narrowed significantly this year as the COVID-19 pandemic led to worldwide travel restrictions, border shutdowns, and an overall drop in consumer demand.

According to the Turkish Statistical Institute (TurkStat), Turkey's tourism revenue stood at $34.5 billion last year.

The country welcomed 51.9 million visitors in 2019, a rise of 13.7% from the previous year, made up of 86.2% foreigners and 13.8% Turkish citizens residing abroad.

The Culture and Tourism Ministry's data showed that foreigner visits to Turkey increased 14.1% on an annual basis, surpassing 45 million in 2019.

The latest data from the United Nations World Tourism Organization (UNWTO) shows that international tourist arrivals declined by 65% or 440 million around the world in the first half of 2020.

Revenues from international tourism decreased by $460 billion in the January-June period, according to the data.

The UNWTO expects a loss of $910 billion to $1.2 trillion in export revenues from tourism globally in 2020.


X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.