Time to make new breakthroughs for Asia: Turkish Trade Minister Pekcan

Turkey's trade minister urged exporters to make new breakthroughs for Asia, a gigantic market whose middle class is gradually expanding, consumption habits are swiftly diversifying, and the technology and innovation infrastructure is rapidly developing.

"Therefore, it is time to say 'Asia Anew'", Ruhsar Pekcan told at a virtual meeting organized by Turkey's Foreign Economic Relations Board (DEIK) on new perspectives toward enhancing trade volume between Turkey and Asian countries.

Pekcan called on Turkish businesses to see Asia and the Pacific region as an export market rather than the main source of imports.

"These countries [with which we post foreign trade deficit] should not be far for us to export to if they are not far for us to import from," Pekcan said.

Noting that Asia has increasingly become the center for global production and trade, Pekcan stressed that the share of the Asia Pacific region rose from 26.3% in 2000 to 34.9% in 2019.

Asia Pacific region's share of global exports also climbed from 28% to 37% in the same period while one thirds of global direct investments in 2019 were flown to this region, she said.

Highlighting that Turkey's foreign trade with Asian countries is unbalanced, Pekcan said: "Their share in Turkey's exports stood at 14.3% and in imports was 33.7% last year.

"We must definitely change this unsustainable trade structure."


X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.