World to reach peak oil demand before 2030

The French oil major said its business was now working on the assumption that global consumption would start declining before the end of the decade.

Global oil demand is expected to peak before 2030, earlier than previously projected, TotalEnergies forecast on Monday.

The French oil major - which had previously forecast the peak happening around 2030, rather than before - said its business was now working on the assumption that global consumption would start declining before the end of the decade.

Oil demand would drop to 40 or 64 million barrels per day by 2050, depending on how strongly policies and habits change, TotalEnergies said in it annual energy outlook.

The world consumed 99.7 million barrels per day of oil in 2019, according to the International Energy Agency, before the COVID-19 pandemic hammered economic activities.

TotalEnergies said, though, that natural gas would continue to play a role as a transition fuel, particularly when accompanied by carbon capture and methane emissions control techniques, it said.

The Paris-based group also said it expected power generation to more than double by 2050, with wind and solar energy accounting for more than 85% of the increase.

Producers and traders said at an industry conference on Monday that global oil demand was expected to reach pre-pandemic levels by early next year as the economy recovers, although spare refining capacity could weigh on the outlook.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.