Turkey lifts ad ban on Twitter

Turkey on Tuesday lifted an advertising ban on Twitter after the company appointed a local representative earlier this year and fulfilled reporting obligations.

The decision by the Information and Communication Technologies Authority (BTK) to remove the advertisement ban on Twitter Inc. (Periscope/Scope) was published in the Official Gazette.

In 2020 the BTK slapped multiple social media giants, including Facebook, Twitter, and YouTube, with a penalty of 30 million Turkish liras ($3.8 million) each for their continued failure to hire local representatives.

The firm fulfilled the requirement to appoint a local representative in Turkey under a new social media law that took effect in October 2020.

Turkey asked social media platforms that are accessed more than 1 million times per day domestically to appoint local representatives.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.