Apple to require employee proof of COVID-19 booster

Apple Inc will require retail and corporate employees to provide proof of a COVID-19 booster shot, The Verge reported on Saturday, citing an internal email.

Starting Jan. 24, unvaccinated employees or those who haven't submitted proof of vaccination will need negative COVID-19 tests to enter Apple workplaces, the report said. The Verge said it was not immediately clear if the testing requirement applies to both corporate and retail employees.

"Due to waning efficacy of the primary series of COVID-19 vaccines and the emergence of highly transmissible variants such as Omicron, a booster shot is now part of staying up to date with your COVID-19 vaccination to protect against severe disease," the memo read, according to The Verge.

Apple did not immediately respond to a request for comment.

Many companies in the U.S. have been strengthening their COVID-19 rules, mandating vaccination and delaying back-to-office plans as the Omicron variant increases infections across the country.

This week, Facebook parent Meta Platforms mandated COVID-19 booster shots for all workers returning to offices. It also delayed U.S. office reopenings to March 28, from an earlier plan of Jan. 31.

Alphabet Inc's Google on Friday said it was temporarily mandating weekly COVID-19 tests for people entering its U.S. offices.

A report by The Information said Amazon.com Inc has offered its U.S. warehouse workers $40 to get a booster shot.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.