Apple keeps crown as world’s most valuable brand at $355B

Apple continued being world's most valuable brand in 2022 and it was followed by tech-centered Amazon and Google, with values of $350 billion and $263 billion, respectively, said the latest report by Brand Finance, the world's leading brand valuation consultancy.

Apple has kept its crown as the world's most valuable brand in 2022 with $355 billion, as its value jumped 35% from last year, according to a new report.

Apple was followed by tech-centered Amazon and Google, with values of $350 billion and $263 billion, respectively, said the latest report by Brand Finance, the world's leading brand valuation consultancy.

Apple also took first place in 2021 with a brand value of $263.4 billion.

According to the report, the US took the lead by far among countries, as 199 of the entries in the Global 500 list were based in the US, trailed by 77 Chinese companies and 31 Japanese firms.

Among brands involved in making COVID-19 vaccines, Pfizer ranked number 352 with $6.3 billion, and AstraZeneca was at number 407 with $5.6 billion.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.