Netflix tells employees ads may appear by end of 2022

Netflix Inc could introduce its lower-priced ad-supported subscription plan by the end of the year, earlier than originally planned, the New York Times reported on Tuesday.

The streaming pioneer is also planning to start cracking down on password sharing among its subscriber base around the same time, the report said, citing an internal note to employees.

Netflix did not immediately respond to a Reuters request for comment.

The company last month posted its first loss of subscribers in more than a decade and signalled deeper losses ahead, a stark shift in fortune from the boom it recorded during the pandemic.

The lagging subscriber growth prompted Netflix to contemplate offering a lower-priced version of the service with advertising, citing the success of similar offerings from rivals HBO Max and Disney+.

Chief Executive Reed Hastings said in April's earnings call that the company would "figure out (the plan) over the next year or two."

Netflix has also said it would crackdown on users sharing passwords as competition and password sharing were making it harder to grow.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.