Zara owner Inditex reports record sales in first-half

Zara owner Inditex on Wednesday reported record sales and profits in the first half of 2022, but said it is preparing for more supply chain issues in the next six months.

"In the face of possible supply chain tensions" in the second half of the year, the fast fashion brand said it has accelerated manufacturing to stockpile garments from its autumn and winter collections.

As of Sept. 11, inventory levels were 33% higher than at the same time last year.

While the company did not specify the supply chain threats, the retail sector is grappling with rising energy and commodities costs, as well as continued COVID-19 lockdowns in China.

Yet despite economic headwinds in the first half of the year, including shutting down business in Russia and soaring inflation across the globe, Inditex's customers continued shopping.

Compared to the first half of 2021, the company's sales jumped 24.5% to €14.8 billion ($14.8 billion) and net income surged by 41% to €1.8 billion.

Inditex is the owner of the retail brands Zara, Pull&Bear, Massimo Dutti, Bershka, Stradivarius and Oysho.

The company says it continues to see strong growth opportunities going forward, underpinned by investment in retail stores, advances in online sales channels and improvements to logistics platforms.

After reporting results, the Inditex stock price jumped by more than 5%.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.