Meta's profit plunges as ad revenue falls, but daily users up

Facebook's parent company Meta on Thursday reported its revenue declined for a second consecutive quarter, as it took a hit by falling advertising revenue.
Revenues for the third quarter fell 4% year-on-year to $27.7 billion, while profit fell by 52% to $4.4 billion.
Meta said on average 2.93 billion people use one of its social media platforms, which includes Instagram, Messenger and WhatsApp, every day, an increase of 4% year-over-year.
Founder and chief executive Mark Zuckerberg said the "community" continued to grow.
"I'm pleased with the strong engagement we're seeing driven by progress on our discovery engine and products like Reels," he said.
"While we face near-term challenges on revenue, the fundamentals are there for a return to stronger revenue growth. We're approaching 2023 with a focus on prioritization and efficiency that will help us navigate the current environment and emerge an even stronger company."

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.