PayPal to lay off 2,000 employees

Schulman noted that tackling the challenges brings with it some difficult decisions, and that the company will lay off 2,000 employees globally, which corresponds to 7 percent of the total workforce.

PayPal, the online payment system headquartered in the US, announced that it will lay off 2,000 of its employees.

In a message to company employees on the subject, PayPal Chief Executive (CEO) Dan Schulman stated that over the past year, they have made significant progress in strengthening and reshaping the company in a challenging macroeconomic environment, while continuing to invest to meet customers' needs.

Emphasizing that the company has made progress by focusing resources on key priorities and adjusting its cost structure correctly, Schulman said there is still a lot of work to be done.

Schulman noted that tackling the challenges brings with it some difficult decisions, and that the company will lay off 2,000 employees globally, which corresponds to 7 percent of the total workforce.

Dan Schulman reported that the layoffs in question will occur in the coming weeks.

While rising inflation and a possible recession are causing concerns in the tech industry, many tech companies, especially in the US, began deciding to lay off thousands of people or cut new hires last year.

According to the data of Layoffs.fyi, which tracks layoffs in the technology sector, technology companies have laid off more than 237,000 employees since the beginning of 2022.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.