Türkiye's annual inflation eases to 16-month low in April

Consumer prices in Türkiye increased 43.68% year-on-year, the slowest pace since December 2021, Turkish Statistical Institute (TurkStat) announced on Wednesday.

Falling for a sixth consecutive month, Türkiye's annual consumer inflation rate slowed to a 16-month low of 43.68% in April, according to official data released on Wednesday.

April's figure, announced by the Turkish Statistical Institute (TurkStat), was down from 50.51% in March, bucking the market forecast of 51.33%.

The inflation rate was 69.97% in April 2022, according to TurkStat.

Prices increased at a slower pace in furniture-43.18% in April versus 56.12% in March-as well as in food and non-alcoholic beverages, which rose 53.92% in April compared to 67.89% in March, and in housing, with a 43.18% rise last month from the previous 56.12% increase.

The highest price increase on a yearly basis was in health with 66.62%, while the lowest was in clothing and footwear with 13.82%.

On a monthly basis, consumer prices in Türkiye increased 2.39% in April, accelerating from March's three-month low of 2.29%.

In its April meeting, the Turkish Central Bank kept the one-week repo rate, also known as the policy rate, unchanged at 8.5%.

The bank forecasts that inflation in the country will hit 22.3% at the end of the year.






X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.