Facebook parent Meta posts higher profit, revenue for Q2 as advertising rebounds

Facebook parent company Meta Platforms posted stronger-than-expected results for the second quarter on Wednesday, buoyed by a rebound in online advertising after a post-pandemic slump.

The Menlo Park, California-based company earned $7.79 billion, or $2.98 per share, in the April-June period. That's up 16% from $6.69 billion, or $2.46 per share, in the same period a year earlier.

Revenue jumped 11% to $32 billion from $28.82 billion in the year-ago quarter.

Analysts, on average, were expecting earnings of $2.91 per share on revenue of $31.08 billion, according to a poll by FactSet Research.

Facebook had 3.03 billion monthly active users as of June 30, up 3% year-over-year.

Meta's rebound followed a solid parent company Alphabet a day earlier.

Meta's stock jumped $14.45, or 4.8%, to $313.02 in after-hours trading in response to the results.


X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.