Fitch upgrades Türkiye's medium-term growth forecast to 4.1%

"Fitch Ratings has reduced its estimate of medium-term potential growth for the 10 emerging markets (EM) covered in its Global Economic Outlook to 4.0% on a GDP weighted-average basis," it said in the report titled Potential Growth in Emerging Markets Weakens as China's Economy Slows.

Fitch Ratings has revised its medium-term growth forecast for Türkiye upward to 4.1% from 3.9%, according to a report released on Friday.

"Fitch Ratings has reduced its estimate of medium-term potential growth for the 10 emerging markets (EM) covered in its Global Economic Outlook to 4.0% on a GDP weighted-average basis," it said in the report titled Potential Growth in Emerging Markets Weakens as China's Economy Slows.

This was down from 4.3% in its previous forecast in 2021.

"The reduction is mainly due to a large reduction of 0.7 percentage points to the estimate of China's supply-side growth potential," it noted.

The growth estimate for China was revised down to 4.6% from 5.3% and for Russia to 0.8% from 1.6%.

The agency upgraded India and Mexico's GDP growth forecast significantly to 6.2% and 2%, respectively.

The latest estimates were below its pre-pandemic potential growth projections for all the ten emerging markets except Brazil and Poland, the agency said, adding: "This reflects deteriorating demographic trends and the legacy of disruptions from the pandemic."


X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.