Bitcoin dives below $57,000 after 2 months

Bitcoin on Wednesday dove below the $57,000 level for the first time in more than two months.

That marked the lowest level for the world's biggest cryptocurrency since Feb. 27 when its price plummeted to $54,450.

The price of Bitcoin was trading just above $58,000 as of 8.34 a.m. EDT (1234GMT) for a daily loss of almost 5%, according to data from CoinMarketCap, a digital asset price-tracking website.

Ethereum, the world's biggest altcoin by market cap, was down 2.8% to $2,920 at the time, while some altcoins saw their daily prices fall more than 10%.

The value of the cryptocurrency market fell 3.8% to $2.16 trillion while Bitcoin's share of the crypto market, known as dominance, was at 52.9% and Ethereum's dominance was at 16.5%.

The selloff in the cryptocurrency market comes as investors' demand has waned in Bitcoin since its halving last month, the US Federal Reserve's first interest rate cut delayed beyond expectations this year, and Binance's former CEO and co-founder sentenced to four months in prison.

Changpeng Zhao was sentenced Tuesday in Seattle, Washington for failing to comply with money laundering regulations and the US' sanctions violations against Syria and Iran.

Bitcoin has been on a rally since Jan. 11, when the US Securities and Exchange Commission approved spot Bitcoin ETFs or exchange-traded funds. The move allowed investors, especially financial institutions, to trade Bitcoin without owning it.


X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.