OECD annual inflation at nearly 3-year low

In July, annual consumer inflation in the OECD area eased to 5.38%, the lowest since October 2021, down from 5.64% in June. Energy prices surged 3.29% year-on-year, while food price increases slowed to 4.32%.

Annual consumer inflation in the Organization for Economic Cooperation and Development (OECD) area slowed to 5.38% in July, marking its lowest level since October 2021, according to data released on Wednesday.

Headline inflation decreased from 5.64% in June and 5.90% in May, data from the Paris-based organization showed.

Inflation increased in 17 of 38 OECD countries, declined in 11, and was stable or broadly stable in 10.

Excluding Türkiye, whose inflation rate was above 60%, OECD inflation is estimated to have been broadly stable in July, read the statement.

The cost of energy increased at the fastest pace in 17 months by 3.29% year-on-year in July, accelerated from a 2.32% hike in June.

Having slowed nearly for two years, the annual hike in food prices hit its lowest level since September 2021 at 4.32% in July.

OECD core inflation, stripping out food and energy, dropped to 5.49% this July, the lowest since January 2022.

In the G7, annual headline inflation was stable at 2.7% in the month, with the largest hikes in Italy and the UK.

In the G20, consumer prices climbed 6.7% at an annualized pace in July, cooling from 7.1% in June.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.