Eurovision final attracts biggest TV audience in history, says BBC

The Eurovision Song Contest 2023 in Liverpool has become the most-watched grand final in history, the BBC has said.
The live broadcast saw an average of 9.9 million viewers and a peak of 11 million tune in to watch Swedish pop superstar Loreen make history and British entrant Mae Muller finish second-from-bottom, according to overnight ratings.
It has broken the previous ratings record which saw an average of 9.5 million people watch the competition.
Last year, 8.9 million people tuned in to watch British hopeful Sam Ryder win over the audience with his uplifting pop song Space Man, which placed second to Ukraine in the competition in Turin, Italy.
BBC director of unscripted Kate Phillips said: "What an incredible contest. It was unforgettable, unmissable event television on a scale never seen before delivered by the BBC to viewers across the UK and millions more watching around the world.
"Sweden took home the trophy in spectacular style and 2022 winners Ukraine were at the heart of the show. Liverpool welcomed the world's biggest singing competition with open arms and embraced it beyond all of our expectations.
"The fact that so many millions of people tuned in reflects just howsignificant Eurovision has become and truly underlines the theme behind this year's contest, United by Music. We really hope we did Ukraine proud."







X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.