Internet companies publish EU user numbers

Internet companies on Friday published active user numbers in the European Union to comply with a new digital services law.

Those with more than 45 million -- roughly a reach of 10 percent of the EU's population -- come under boosted scrutiny from the European Commission.

The commission warned platforms which said only that they fell below the threshold without giving exact numbers that this was "not sufficient."

Here are the results, the average number of active service "recipients" online platforms claimed to have in the EU:

- Over 45 million active monthly users -

- YouTube (Alphabet): 401.7 million

- Google Search (Alphabet): 332 million

- Twitter: 100.9 million

- TikTok: 125 million

- Facebook (Meta): 255 million

- Instagram (Meta): 250 million

- Amazon: "more than 45 million"

- Apple Store: "over 45 million" for its iOS App Store

- Bing (Microsoft): 107 million

- Pinterest: "over the 45 million... threshold"

- Below the 45-million threshold -

- AirBnb: 30.6 million

- Spotify: "fewer than 45 million"

- PornHub: 33 million

- Tinder: "well below 45 million"

- Vinted: 37.4 million

- eBay: "well below the 45 million user threshold"

- SkyScanner: 33.99 million

- TripAdvisor: "below 45 million"

- Microsoft Store (and its Xbox Store): "Less than 45 million"

- Cdiscount: 19.1 million






X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.