Facebook says it may test hiding 'like' counts

Facebook on Tuesday confirmed it is dabbling with no longer making a public display of how many "likes" are racked up by posts.

Such a change could ease pressure to win approval with images, videos or comments and, instead, get people to simply focus on what is in posts.

Facebook-owned Instagram earlier this year announced it was testing hiding like counts and video view tallies in more than a half-dozen countries, with account holders still able to see the numbers but masking amounts from others.

"We are considering hiding like counts from Facebook," a spokesman for the leading social network told AFP on Tuesday.

Twitter has also experimented with hiding numbers of times tweets were "liked" or "retweeted," according to product lead Kayvon Beykpour.

Twitter found that people engaged less with tweets when they couldn't see the counts.

"When you remove engagement indicators, people engage less," Beykpour said while briefing journalists at Twitter headquarters in San Francisco last month.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.