Louvre gears up for Leonardo da Vinci retrospective

The Louvre in Paris is putting the finishing touches to an ambitious Leonardo da Vinci retrospective opening Thursday, which groups more than 160 of the artist's works and has already attracted close to 200,000 advance visitor bookings.

Timed to coincide with the 500th anniversary of the famed artist's death, the show, simply called "Leonardo da Vinci", took a decade to put together and includes works on loan from Queen Elizabeth and Bill Gates.

"If you want to be amazed, you must come," said Vincent Delieuvin, chief curator at the Louvre's department of paintings, during a preview for staff at the Louvre.

"It's almost as if we were bringing Leonardo da Vinci's workshop back to life," he said.

The Louvre itself owns five of the artist's paintings, more than anybody else, including the Mona Lisa which is seen by 30,000 people every day.

"This unprecedented retrospective of da Vinci's painting career will illustrate how he placed utmost importance on painting," the museum said.

"The exhibition will paint the portrait of a man and an artist of extraordinary freedom," it said.

In addition to the Mona Lisa -- which will remain at her usual spot in the Louvre -- four paintings are to form the centre of the show: The Virgin of the Rocks, La Belle Ferronniere, Saint John the Baptist, and Saint Anne.

"The objective is to place them alongside a wide array of drawings as well as a small but significant series of paintings and sculptures from the master's circle," the Louvre said.

The exhibition runs until February.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.