Frida Kahlo self-portrait set to smash records at auction

"Diego y yo" (Diego and I), painted in 1949, "is poised to shatter" Kahlo's current auction record of $8 million set in 2016, the auction house said in a statement.

A Frida Kahlo self-portrait featuring her husband Diego Rivera is tipped to sell for more than $30 million at auction in New York, Sotheby's said Wednesday.

"Diego y yo" (Diego and I), painted in 1949, "is poised to shatter" Kahlo's current auction record of $8 million set in 2016, the auction house said in a statement.

The artwork, which will be the star lot of Sotheby's big November sale, is also expected to smash the record for a painting by a Latin American artist.

"Los Rivales," a 1932 work by Rivera, with whom Kahlo had a passionate and tumultuous love affair, is currently the most valuable -- Christie's sold it for $9.8 million in May 2018.

"Diego y yo" is emblematic of Kahlo's self-portraits, known for their intense and enigmatic gaze that made the Mexican painter, a feminist icon, famous around the world.

In the painting, Rivera's face appears on Frida's forehead, above her distinctive eyebrows and dark eyes from which a few teardrops fall.

The depiction of Rivera, who at the time was close to Mexican actress Maria Felix, as a third eye symbolizes the extent to which he tormented her thoughts, art experts say.

Kahlo and Rivera married each other twice. She died aged just 47 in 1954.

"Diego y yo" last sold at Sotheby's for $1.4 million in 1990.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.