Suez Canal Authority won’t seek arbitration on Ever Given ship

The Suez Canal Authority (SCA) said Sunday it will not resort to international arbitration in the case of Ever Given container ship, which ran aground in the waterway more than two months ago.

"We will not resort to international arbitration because the Egyptian judiciary has jurisdiction in the case of the stranded ship as it occurred on Egyptian territory," lawyer Khaled Abu Bakr said during a press conference organized by the SCA.

Abu Bakr said the owners of the ship have expressed readiness to "reach mutually satisfactory solutions".

On March 25, the 400-meter-long (1,312-foot) Ever Given, owned by Japanese firm Shoei Kisen KK, was sailing from China to the Netherlands with almost 220,000 tons of goods when it ran aground in the Suez Canal.

The accident caused the blocking of international trade in one of the main waterways in the world where more than 320 ships, including oil tankers were stuck on the entrances of the canal, sparking a crisis in the world supply chain, especially in Europe.

It took six days of joint efforts to pull the stuck ship and successfully re-floated it.

The SCA initially demanded $916.6 million in compensation but later lowered it to $550 million.

On Saturday, an Egyptian economic court adjourned the hearing of the case involving the SCA and the giant container's owners to June 20 to give the sides a chance to settle their differences out of court and reach a financial settlement.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.