UEFA lifts 30% stadium attendance limit

The governing body of European football on Wednesday lifted its spectator limit, which had been up to 30% capacity of a stadium, to minimize coronavirus risks.

"The UEFA-imposed spectator attendance limit of a maximum of 30% of the relevant stadium's seating capacity is now lifted, as well as the prohibition for spectators to attend futsal matches," the UEFA said on Twitter.

The organization said that local authorities would decide on the number of permitted spectators in venues.

In addition, as part of the measures against the virus, away team fans will not be allowed in stadiums in UEFA competitions until May.

Last September, the UEFA tested a new normal environment amid the coronavirus pandemic with the 2020 UEFA Super Cup final, which was played to a limited amount of fans in attendance at the 68,000-seat Puskas Arena in Budapest.

German club Bayern Munich secured a 2-1 win over Spain's Sevilla after extra time to lift the Super Cup at Puskas Arena, where spectators watched the game abiding by social distancing rules.

Separately, it added that teams could make five substitutions in the UEFA EURO 2020 tournament.

The EURO 2020 was previously moved to 2021 for health reasons so the European football championship could be held from June 11 to July 11.

The opening match of the tournament will be between Turkey and Italy on June 11 in Rome's Olympic Stadium.


X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.