Champions League prize money grows as UEFA sales rise 8%

Champions League teams will get more prize money for the next three years from a near 8% rise in total revenue to 3.5 billion euros ($4.27 billion) from broadcast and sponsor sales tied to UEFA's three club competitions.

Total revenue is set to rise by 250 million euros ($305 million) annually through 2024 compared to the 2018-21 period, the European Leagues group said Thursday in an online conference.

Champions League clubs will get a small increase while 235 million euros ($287 million) in prize money will be allocated to the Europa Conference League, a third-tier competition that launches next season.

The 32 Champions League clubs will share just over 2 billion euros ($2.44 billion), compared to 1.95 billion ($2.38 billion) each season from 2018-21. Small deductions are made from each club to help pay back broadcasters for disruption during the coronavirus pandemic last season.

Each Champions League club will get a basic fee of 15.64 million euros ($19.1 million), compared to 15.25 million euros ($18.6 million) in each of the past three seasons.

They get more from match results, advancing through each knockout round, a share of broadcast rights and as a reward for historical titles and success. The highest-earning club could get about 130 million euros ($160 million).

The Europa League was worth 560 million euros ($684 million) this season when there were 48 teams in the group stage.

From next season, the Europa League will pay out 465 million euros ($568 million) with 32 teams in the group stage. It is worth a combined 700 million euros (854 million) with the 32-team Europa Conference League.


X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.