Facebook outage leaves players twiddling their thumbs

Players have increasingly harnessed the reach of social media to engage with fans and build their brands, so the outage left many of them twiddling their thumbs.

Tottenham Hotspur's Lucas Moura joked that Monday's near six-hour social media outage meant he finally had a chance to connect with his wife, while Everton's Richarlison saw a fresh opening for carrier pigeons, as soccer players saw the funny side of the blackout.

Facebook Inc blamed a "faulty configuration change" for the interruption that prevented the company's 3.5 billion users from accessing its social media and messaging services such as WhatsApp, Instagram and Messenger.

Players have increasingly harnessed the reach of social media to engage with fans and build their brands, so the outage left many of them twiddling their thumbs.

Posting on the unaffected Twitter, Moura said: "With the fall of WhatsApp and Instagram I was able to talk a little with my wife."

Richarlison, who has more than 660,000 followers on Twitter, posted images of carrier pigeons with the caption: "Now you guys want my services right?"

Chelsea's Antonio Rudiger tweeted a short video of himself celebrating with the caption: "When you realize your SMS flat-rate finally makes sense again #whatsappdown."

When normal service was resumed Preston North End forward Connor Wickham was delighted.

"Buzzin' my WhatsApp is back," he told his more than 108,000 Twitter followers.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.