German magazine under fire for AI-generated Schumacher interview

A German magazine has come under fire this weekend for publishing a fake interview with F1 legend Michael Schumacher which was generated by artificial intelligence tools.

After widespread criticisms, including on social media, Die Aktuelle magazine announced that it sacked the editor-in-chief, and apologized to the family of Schumacher.

"This tasteless and misleading article should never have appeared. It in no way corresponds to the standards of journalism that we-and our readers-expect from a publisher like FUNKE," the media group's managing director Bianca Pohlmann said in a statement.

The magazine ran a front cover in its latest edition with a photo of the former Formula 1 world champion and the headline, "Michael Schumacher: The first interview!"

Inside, the magazine informed the readers that the interview with Schumacher came from a website that used artificial intelligence tools.

Editor-in-chief Anne Hoffmann, who has been journalistically responsible for Die Aktuelle since 2009 was dismissed with immediate effect.

Schumacher suffered a serious head injury in a skiing accident in 2013 and has not been seen in public since then. His family shared limited information so far about his medical condition and treatment.








X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.