Musk: Higher priced Twitter subscription not to carry ads

Twitter owner Elon Musk tweeted on Saturday that a higher-priced subscription to the social media platform will not carry advertisements.

The billionaire also said that ads are "too frequent on Twitter and too big," and that steps will be taken to address those issues in coming weeks.

Twitter did not immediately respond to a request for comment.

Twitter earns nearly 90% of its revenue from selling digital ads and Musk recently attributed a "massive drop in revenue" to rights organizations that have pressured brands to pause their Twitter ads.

Earlier in December, Musk announced that Twitter's Basic blue tick will have half the number of advertisements and that it will offer a higher tier with no advertisements by 2023.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.