Turkey's domestic tourism expenditure up nearly 25 pct

Turkey's domestic tourism expenditure rose 24.9 percent year-on-year in the first quarter of this year, according to the country's statistical authority on Monday.

TurkStat reported that domestic tourists' expenditures -- including individual and package tour expenditures -- from January to March totaled 6.3 billion Turkish liras ($1.65 billion), compared to spending of some 5 billion Turkish liras ($1.36 billion) in the same period last year.

"In this quarter, while 94.2 percent of domestic tourism expenditure was individual with 5.94 billion Turkish liras, 5.8 percent of it was package tour expenditures with 364.6 million Turkish liras," the institute said.

According to Turkey's Central Bank, the average U.S. dollar/Turkish lira exchange rate was 3.82 in the first quarter of this year, while one dollar traded for 3.70 liras on average in the same period last year.

"In this quarter, domestic visitors made 112.8 million overnights," TurkStat said, noting that the average number of overnights was 7.3 and the average expenditure per trip was 407 Turkish liras (some $107).

According to the official data, nearly 11.9 million residents took internal trips in the first quarter while the number of journeys with one or more than one overnights amounted to some 15.5 million with an annual hike of 22.3 percent.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.