Turkish Cargo delivers historical artifacts to Japan

Turkish Cargo, a subsidiary of flag-carrier Turkish Airlines, carried 186 historical artifacts to the Japanese capital Tokyo as the sponsor carrier.

According to a statement from Turkish Cargo on Wednesday, the historical artifacts owned by Istanbul's Dolmabahçe and Topkapı Palaces will be displayed at an exhibition "The Ottoman Empire and Tulip Culture".

The exhibition is being held as part of the events for 2019, which was declared as the "Year of Turkish Culture" across Japan.

It will take place at the National Art Center, Tokyo, from March 20 to May 20, and at the National Museum of Modern Art, Kyoto, from June 14 to July 28.

The artifacts preserved meticulously for years in Topkapı Palace include the bed of Suleiman the Magnificent, kaftan of Sultan Osman II, and a ceremonial flask.

Artifacts in Dolmabahçe Palace include a Yusen-shippo vase, wooden writing table and bamboo mirror which were gifted to Sultan Abdulhamid II by Emperor Meiji of Japan.

"Before the carriage operation through Istanbul-Narita route, the artifacts in Topkapı and Dolmabahçe Palaces were packaged with protective materials that shielded their texture and structure before they were put into 56 high-security wooden cases," it said.

The flight carried no other cargo, the statement said.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.