Turkey takes cyber security measures for local polls

Turkey took all measures to prevent cyberattacks that would interfere in its upcoming local polls, the country's transport and infrastructure minister said Friday.

Cahit Turhan told Anadolu Agency's Editors' Desk that Turkey's Computer Emergency Response Team (TR-CERT) is prepared for the elections slated for March 31.

"Today, communication is done through electronic systems," Turhan said, adding that besides offering advantages, those systems are also vulnerable to threats.

"Our ministry established the TR-CERT [in 2014] not only for election security, but also to prevent all kinds of cyberattacks.

"Until today, we have been successfully operating the TR-CERT and have prevented hundreds of thousands of attacks," he said.

The minister noted that 1,300 personnel are continually working on cyber incidents.

Stressing the importance of timely and accurate news, Turhan added: "The TR-CERT took precautions to protect news agencies in particular as well as TV channels against the possibility of cyberattacks on voting day."

Turkey is gearing up with 57 million voters for local elections in which a total of 12 political parties will participate.

Apart from the ballot boxes to be set up in prisons, over 44 million voters will vote at 142,777 ballot boxes in the country's 30 metropolitan municipalities.

Meanwhile, nearly 13 million voters will vote at 51,851 ballot boxes in the country's remaining 51 provinces.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.