Turkey's Q2 tourism income jumps over 13%

Turkey's tourism revenue hit nearly $8 billion in the second quarter of this year, the country's statistical authority announced on Wednesday.
The figure was up 13.2% from the same quarter last year, said the Turkish Statistical Institute (TurkStat).
This April-June, 87.8% of the income -- excluding GSM roaming and marina service expenditures -- came from foreign visitors, while the rest was from citizens residing abroad.
The average expenditure of visitors in the three-month period stood at $625 per capita.
"In this quarter, while the average expenditure of foreigners was $607 per capita, the average expenditure of Turkish citizens residing abroad was $766 per capita," it said.

TurkStat noted that nearly 70% of the total tourism income came from individual expenditures -- $5.6 billion -- while package tour expenditures stood at $2.4 billion during the same period.

The country attracted 12.8 million visitors in April-June, up 15.3% year-on-year.
"While 90.1% of visitors were foreign with 11.5 million persons, 9.9% of them were Turkish citizens residing abroad, with 1.3 million persons," the statement read.

Data showed that visitors spent the most on food and beverages (nearly $1.4 billion), and shoes and clothes ($888.3 million) between April and June.

The primary reason for foreign visitors' trips -- 64.8% -- was "travel, entertainment, sports, and cultural activities," followed by "visiting relatives and friends," with 11.1%.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.