Turkey: Economic confidence jumps in June

Turkey's economic confidence index rose sharply to 73.5 in June, the country's statistical authority said on Monday.
The figure jumped 19.1% from 61.7 last month as Turkey relaxed coronavirus-related restrictions, the Turkish Statistical Institute (TurkStat) data showed.
The month-on-month rise was driven by improvements in the consumer, real sector, services, retail trade, and construction confidence indices.
The construction confidence index surged the most from last month, by 33.1% to 78.
"The consumer confidence index increased by 5.2% to 62.6 and real sector confidence index increased by 22.2%, reaching 89.8," it added.

Commenting on the data, Turkey's Treasury and Finance Minister Berat Albayrak said: "Confidence in the Turkish economy is on the rise. I hope we will continue 2020 with this performance and take it even further next year."

Mustafa Varank, the country's Industry and Technology Minister, said: "There is a strong revival in all sub-items of the index, especially in the real sector."

Services and retail trade confidence indices also showed an 8.5% and 9.3% rise, respectively.

The economic confidence index measures the degree of optimism in the economy which consumers express through their saving and spending habits.

It indicates an optimistic outlook about the general economic situation when the index is above 100, while it shows a pessimistic outlook when below 100.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.