Türkiye's consumer confidence reaches new heights in March

Consumer confidence in Türkiye continued its upward trend in March, reaching a 22-month high, according to data released on Friday.

The consumer confidence index surged 4.6% from a month ago to 85.9 points in March, the Turkish Statistical Institute (TurkStat) said.

This followed a 1.4% increase in February.

The sub-index measuring households' current financial situation jumped 8.2% month-on-month in March, while expectations for the general economic situation or the next 12 months gained 6.7%.

The index tracking spending on durable goods over the next 12 months saw a 2.8% rise during the same period.

The sub-index reflecting household financial situation expectations for the next 12 months rose 2% from the prior month.

The consumer confidence index serves as a key indicator of the economy's overall health, capturing public sentiment regarding financial conditions, the broader economic outlook, and spending and saving intentions.





X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.