WhatsApp limits message forwards to 5 chats to fight spread of fake news

Facebook Inc's WhatsApp messenger service is globally limiting the number of times a user can forward a message to five, in a bid to fight "misinformation and rumours", company executives said on Monday.

"We're imposing a limit of five messages all over the world as of today," Victoria Grand, vice president for policy and communications at WhatsApp, said at an event in the Indonesian capital.

Previously, a WhatsApp user could forward a message to 20 individuals or groups. The five-recipient limit expands globally a measure WhatsApp put into place in India in July after the spread of rumours on social media led to killings and lynching attempts.

WhatsApp, which has around 1.5 billion users, has been trying to find ways to stop misuse of the app, following global concern that the platform was being used to spread fake news, manipulated photos, videos without context, and audio hoaxes, with no way to monitor their origin or full reach.

The app's end-to-end encryption allows groups of hundreds of users to exchange texts, photos and video beyond the purview of independent fact checkers or even the platform itself.

WhatsApp will roll out an update to activate the new forward limit, starting Monday, WhatsApp's head of communications Carl Woog told Reuters.

Android users will receive the update first, followed by users of Apple's iOS.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.