Facebook beats quarterly revenue estimates

Facebook Inc beat analysts' estimates for quarterly revenue on Wednesday, powered by increased ad spending by businesses to capitalize on a holiday shopping season driven online by the pandemic.

The results validate the company's foray into e-commerce with Instagram Shopping and Facebook Marketplace that banked on the trend of social shopping, which picked up pace last year as outdoor recreational activity dwindled due to COVID-19 associated curbs.

The company has launched a slew of new e-commerce products such as Facebook Pay and Facebook Shops that enable in-app purchases across the company's suite of apps, including Instagram and WhatsApp.

Monthly active users rose 12% to 2.80 billion, above the 2.75 billion expected by analysts.

Total revenue, which comprises primarily of advertising revenue, rose to $28.07 billion in the fourth quarter ended Dec. 31 from $21.08 billion, a year earlier.

Analysts on average estimated quarterly revenue of $26.44 billion, according to IBES data from Refinitiv.

Net income came in at $11.22 billion, or $3.88 per share, compared with $7.35 billion, or $2.56 per share, a year earlier.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.