China promise no more Mao Zedong pins after IOC warning

China has promised not to let any more gold medallists wear Mao Zedong pins on the Olympic podium after two cyclists were warned for a potential breach of anti-propaganda rules, the International Olympic Committee said on Saturday.

Bao Shanju and Zhong Tianshi, the women's team sprint track cycling champions, appeared at their medal ceremony Monday wearing a small red pin with a golden profile of the former Chinese leader.

The IOC reviewed the incident, given its rules banning "politics, religious or racial propaganda", but said it had received assurances from China.

"On China, we have received clarification and the athletes have been warned," said Christian Klaue, IOC director of corporate communications and public affairs, on Saturday.

"We have also received assurances that it will not happen again. With this, the IOC considers this case closed," he told a press conference.

He did not clarify whether the IOC considered the behaviour had broken its rules.

For the Tokyo Games, the IOC has relaxed rules against political gestures or expressions, such as athletes taking the knee against racism before games.

But such gestures remain banned from the podium.

The IOC initially said it would review the case of American shot put silver medallist Raven Saunders, who raised her arms in an 'X' on the podium reportedly in solidarity with "oppressed people".

But it suspended the review after Saunders revealed the death of her mother.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.