WHO sounds alarm at global vaccination targets being missed

The WHO has long criticized rich countries for hoarding vaccine doses.

The World Health Organization's (WHO) goal of vaccinating at least 10 per cent of the population in every country in the world by the end of September is not going to be met, according to its latest figures.
The WHO, which has called on wealthier countries to donate more vaccines to developing nations, has warned that dozens of countries, mostly in Africa, are nowhere near vaccinating 10 per cent of their population.
"We need an iron-clad global commitment today to support the vaccination of at least 40 per cent of the population of every country by the end of this year," WHO chief Tedros Adhanom Ghebreyesus said last week, adding that the next target was 70 per cent of the population in each country by the middle of next year.
According to WHO figures, only 0.15 vaccine doses per 100 inhabitants have been administered in the Democratic Republic of Congo (DRC), 0.87 in Chad and 1.5 in Madagascar. By comparison, Germany has so far had more than 128 vaccine doses per 100 inhabitants, China almost 146 and Canada 147.
The WHO has long criticized rich countries for hoarding vaccine doses, many using them to administer vaccine booster shots, while millions of people around the world have still not received their first shot.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.